Globālā auto industrija šobrīd piedzīvo piedzīvo spēcīgas pārmaiņas, kas jūtamas arī Latvijas auto tirgū. Sākot ar energoresursu cenu pieaugumu, kas tieši ietekmē arī degvielas tirgu un veicina rūpnieciskās ražošanas izmaksu pieaugumu, beidzot ar ģeopolitiskajiem notikumiem reģionā, kas ir stipri ierobežojuši dažādu ražošanas resursu un izejvielu pieejamību visā pasaulē, apgrūtinot vai pat apturot auto rūpniecisko ražošanu pasaulē. Nākas saskarties arī ar spēcīgu publiskā iepirkuma likuma neizpratni, pēdējie valsts konkursi norāda uz lielu nekompetenci par to, kas notiek tirgū un ko, patiesībā, nosaka jaunie noteikumi.
Ņemot vērā Eiropas un arī Latvijas apņemšanos virzībai uz klimata mērķu sasniegšanu zaļās vienošanās ietvaros, ir skaidrs, ka Latvijas auto tirgus spēcīgi pārkārtojas. Foruma laikā mēs atradīsim atbildes uz auto nozares būtiskākajām problēmām un skaidrosim to, kas radījis neizpratni.
Izdevniecība Dienas Bizness kopā ar Auto Asociāciju, Circle K, SIXT Latvija un Bravoauto šī gada 15. jūnijā organizē ikgadējo nozares forumu “AUTO 2022“, kā ietvaros meklēsim atbildes uz jautājumiem:
LAIKS: 2022. gada 15. jūnijs, plkst. 10.00 – 16.20
VIETA: Rīgas Motormuzejs , S. Eizenšteina iela 6, Rīga
DARBA VALODA: latviešu
MĒRĶAUDITORIJA: Latvijas autoparku turētāji un īpašnieki, auto nozares profesionāļi, valsts pārvaldes institūcijas un pašvaldības, viedokļu līderi.
DALĪBA FORUMĀ:
Vienam dalībniekam: 210 EUR + PVN
Auto asociācijas biedriem, Circle K Latvia un SIXT Latvija, Bravoauto juridiskajiem klientiem 15% atlaide: 178.50 EUR + PVN
Dienas Bizness abonentiem 30% atlaide: 147 EUR + PVN
Pasākums tiek organizēts, ievērojot valstī noteiktos epidemioloģiskās drošības pasākumus Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.
REĢISTRĀCIJA ŠEIT
Vairāk par forumu:
Marta Liepa
+371 26665810 | marta.liepa@db.lv
10.00 – 10.05 Priekšvārds
Andris Kulbergs, Auto Asociācijas prezidents
I DAĻA | AUTOTIRGUS EIROPĀ UN LATVIJĀ
Globālā situācija auto ražošanas un energoresursu nozarē ir radījusi spēcīgas izmaiņas Latvijas auto tirgū – jauno auto piegāžu kavēšanās dēļ, lietoto auto tirgus daļa ir spēcīgi pieaugusi, ietekmējot arī to cenu. Savukārt, aizvien pieaugošās energoresursu cenas, t. sk. naftas cenas, liek pārskatīt lietotājiem savus paradumus un pāriet uz ekonomiskākiem auto transporta līdzekļiem.
10.05 – 10.30 Latvijas autotirgus globālo izaicinājumu ietekmē
Andris Kulbergs, Auto Asociācijas prezidents
10.30 – 10.50 Jaunākās tendences automašīnu iegādē
Pārstāvis no SIXT Latvija
10.50 – 11.10 Jaunu un lietotu auto dzīves cikls un tā paildzināšana
Pārstāvis no Bravoauto
11.10 – 11.30 Resursu samazināšanās attiecībā pret cenu pieaugumu
Referents tiek precizēts
11.30 – 12.10 Diskusija. Publiskais iepirkums un jaunie spēles noteikumi: zaļais iepirkums, konkursu nosacījumi u.c.
Diskusijas dalībnieki:
12.10 – 12.25 Kafijas pauze
II DAĻA | FIT FOR 55 UN VALSTS LOMA TĀ SASNIEGŠANĀ
Līdz 2055. gadam valstij ir jāspēj sasniegt mērķis, proti, klimatneitralitāte. Tas paredz, ka tuvāko desmitgadu laikā ir strauji jāsamazina esošai siltumnīcefekta gāzu emisiju līmenis. Vai šī brīža globālā situācija (strauji augošās energoresursu cenas un CO2 izmešus regulējošie normatīvie akti) varētu stimulēt Latvijas sabiedrību izvēlēties dabai draudzīgākus auto modeļus? Kā šajā situācijā sokas kravas, autobusu ražotājiem? Cik viegli vai, gluži pretēji, ar valsts atbalstu iegādāties elektroauto?
12.25 – 12.45 Elektroauto atbalsta finansējums privātpersonām un tālākie soļi. Vai un kādi ir plāni par uzlādes iekārtu un PV paneļu atbalstiem?
Pārstāvis no VARAM
12.45 – 13.05 Elektroauto iegāde ar valsts atbalstu – pieredzes stāsts
Baiba Sipeniece – Gavare, TV personība
13.05 – 13.25 PVN atmaksa iegādājoties bezizmešu auto
Andris Bite no LDDK
13.25 – 13.45 EV mobilitāte – organiska nodokļu sistēmas daļa
Kaspars Čerņeckis no Finanšu ministrijas
13.45 – 14.15 Diskusija – Klimata ietekme uz auto nozari
Diskusijas dalībnieki:
14.15 – 15.00 Pārtraukums/ pusdienas
III DAĻA | JAUNAS VĒRTĪBU ĶĒDES, LATVIJAS UZŅĒMĒJU IESPĒJAS
Spēcīgās izmaiņas auto tirgū sekmē jaunu pakalpojumu rašanos un esošo attīstību. Laikā, kad jauno auto piegādes kavējas, Latvijas tirgū īstais brīdis ir esošo Car-as-a-service straujai attīstībai. Ne mazāk būtisks papildinājums ir degvielas tirgus prognozes un stabilizācija, un plānotā akumulatoru rūpnīcas būvniecība, kas var sekmēt konkrētu segmentu auto straujāku pieprasījumu tirgū, līdz ar to ietekmējot arī pakalpojumu cenu.
15.00 – 15.20 Ionity uzlādes tīkls – jauns biznesa virziens tradicionālam degvielas tirgotājam
Referents tiek saskaņots
15.20 – 15.40 Autoparku vadības loma AFV un emisiju kvotu tirdzniecības apstākļos
Matīss Zemītis, E-mobilitātes vadītājs Moller Baltic
15.40 – 16.00 Pirmā elektroauto akumulatoru rūpnīca Latvijā
Pārstāvis no Anodox Energy Systems
16.00 – 16.20 No vidēja ātruma uzlādes tīkla līdz saules paneļu parkiem
Pārstāvis no Latvenergo
Error: Contact form not found.