AUTO 2022

PAR FORUMU

Globālā auto industrija šobrīd piedzīvo piedzīvo spēcīgas pārmaiņas, kas jūtamas arī Latvijas auto tirgū. Sākot ar energoresursu cenu pieaugumu, kas tieši ietekmē arī degvielas tirgu un veicina rūpnieciskās ražošanas izmaksu pieaugumu, beidzot ar ģeopolitiskajiem notikumiem reģionā, kas ir stipri ierobežojuši dažādu ražošanas resursu un izejvielu pieejamību visā pasaulē, apgrūtinot vai pat apturot auto rūpniecisko ražošanu pasaulē. Nākas saskarties arī ar spēcīgu publiskā iepirkuma likuma neizpratni, pēdējie valsts konkursi norāda uz lielu nekompetenci par to, kas notiek tirgū un ko, patiesībā, nosaka jaunie noteikumi.

Ņemot vērā Eiropas un arī Latvijas apņemšanos virzībai uz klimata mērķu sasniegšanu zaļās vienošanās ietvaros, ir skaidrs, ka Latvijas auto tirgus spēcīgi pārkārtojas. Foruma laikā mēs atradīsim atbildes uz auto nozares būtiskākajām problēmām un skaidrosim to, kas radījis neizpratni.

Izdevniecība Dienas Bizness kopā ar Auto Asociāciju, Circle K, SIXT Latvija un Bravoauto šī gada 15. jūnijā organizē ikgadējo nozares forumu “AUTO 2022“, kā ietvaros meklēsim atbildes uz jautājumiem:

  • Kā pārmaiņas auto ražošanas nozarē ietekmēs pieprasījumu un piedāvājumu Latvijas auto tirgū – ar kādiem auto brauksim un cik par tiem maksāsim?
  • Vai un kā tiek veicināta pāreja uz videi draudzīgākiem auto?
  • Kā, attīstoties jauniem pakalpojumiem auto tirgū, tiek veidotas jaunas vērtību ķēdes?

LAIKS: 2022. gada 15. jūnijs, plkst. 10.00 – 16.20
VIETA: Rīgas Motormuzejs , S. Eizenšteina iela 6, Rīga
DARBA VALODA: latviešu
MĒRĶAUDITORIJA: Latvijas autoparku turētāji un īpašnieki, auto nozares profesionāļi, valsts pārvaldes institūcijas un pašvaldības, viedokļu līderi.
DALĪBA FORUMĀ:

Vienam dalībniekam: 210 EUR + PVN
Auto asociācijas biedriem, Circle K Latvia un SIXT Latvija, Bravoauto juridiskajiem klientiem 15% atlaide:  178.50 EUR + PVN
Dienas Bizness abonentiem 30% atlaide: 147 EUR + PVN

Pasākums tiek organizēts, ievērojot valstī noteiktos epidemioloģiskās drošības pasākumus Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.

 

REĢISTRĀCIJA ŠEIT

Vairāk par forumu:
Marta Liepa
+371 26665810 | marta.liepa@db.lv

 

AUTO 2022

PARTNERI

AUTO 2022

PROGRAMMA

10.00 – 10.05  Priekšvārds
Andris Kulbergs, Auto Asociācijas prezidents

 

I DAĻA | AUTOTIRGUS EIROPĀ UN LATVIJĀ

Globālā situācija auto ražošanas un energoresursu nozarē ir radījusi spēcīgas izmaiņas Latvijas auto tirgū – jauno auto piegāžu kavēšanās dēļ, lietoto auto tirgus daļa ir spēcīgi pieaugusi, ietekmējot arī to cenu. Savukārt, aizvien pieaugošās energoresursu cenas, t. sk. naftas cenas, liek pārskatīt lietotājiem savus paradumus un pāriet uz ekonomiskākiem auto transporta līdzekļiem.

10.05 – 10.30  Latvijas autotirgus globālo izaicinājumu ietekmē
Andris Kulbergs, Auto Asociācijas prezidents

10.30 – 10.50  Jaunākās tendences automašīnu iegādē
Egons Silenieks,  SIXT klientu servisa attīstības vadītājs 

10.50 – 11.10  Jaunu un lietotu auto dzīves cikls un tā paildzināšana
Rodion Poder, Lietoto automašīnu tirdzniecības vadītājs Latvijā | Lietotu automašīnu biznesa attīstības vadītājs Eiropā

11.10 – 11.30  Uzņēmuma autoparka veidošana jaunajos tirgus apstākļos.
Gints Čače, AS Sadales tīkls remontu un būvniecības funkcijas Transporta daļas vadītājs

11.30 – 12.10  Diskusija. Publiskais iepirkums un jaunie spēles noteikumi: zaļais iepirkums, konkursu nosacījumi u.c.
Diskusijas dalībnieki:

  • Artis Lapiņš, Finanšu ministrijas iepirkumu uzraudzības biroja vadītājs
  • Andris Kulbergs, Auto Asociācijas prezidents
  • Jānis Liepiņš, CSDD ceļu satiksmes drošības direkcijas vadītājs
  • Māris Klismets, VARAM koordinācijas departamenta direktors
  • Arnis Jaudzems, SIXT vadītājs Baltijas valstīs

12.10 – 12.25  Kafijas pauze

II DAĻA | FIT FOR 55 UN VALSTS LOMA TĀ SASNIEGŠANĀ

Līdz 2055. gadam valstij ir jāspēj sasniegt mērķis, proti, klimatneitralitāte. Tas paredz, ka tuvāko desmitgadu laikā ir strauji jāsamazina esošai siltumnīcefekta gāzu emisiju līmenis. Vai šī brīža globālā situācija (strauji augošās energoresursu cenas un CO2 izmešus regulējošie normatīvie akti) varētu stimulēt Latvijas sabiedrību izvēlēties dabai draudzīgākus auto modeļus? Kā šajā situācijā sokas kravas, autobusu ražotājiem? Cik viegli vai, gluži pretēji, ar valsts atbalstu iegādāties elektroauto?

12.25 – 12.45  Elektroauto atbalsta finansējums privātpersonām un tālākie soļi. Vai un kādi ir plāni par uzlādes iekārtu un PV paneļu atbalstiem?
Gints Kārkliņš, Vides investīciju fonda finanšu vadītājs

12.45 – 13.05  Elektroauto iegāde ar valsts atbalstu – pieredzes stāsts
Baiba Sipeniece – Gavare, TV personība

13.05 – 13.25  Vai ar zaļo autoparku var izdzīvot konkurences apstākļos?
Nauris Rubens, LB tipogrāfija

13.25 – 13.45  Kā braukt ar atjaunojamo energiju, izmantojot vietējos resursus?
 Ansis Valdovskis, AS Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs

13.45 – 14.15  Diskusija – Klimata prasību ietekme uz komercauto nozari
Diskusijas dalībnieki:

  • Jānis Gudrmanis, Scania Latvia pārdošanas vadītājs
  • Tālivaldis Vectirāns, Satiksmes ministrijas, Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors 
  • Gints Kārkliņš, Vides investīciju fonda finanšu vadītājs
  • Ilmārs Šnucins, Valsts sekretāra vietnieks nodokļu, muitas un grāmatvedības jautājumos

14.15 – 15.00 Pārtraukums/ pusdienas

III DAĻA | GLOBĀLĀ KRĪZE UN KLIMTA MĒRĶIS

Spēcīgās izmaiņas auto tirgū sekmē jaunu pakalpojumu rašanos un esošo attīstību. Ģeopolitiksā situācija ir sašūpojusi daudzu cilvēku izvēles un paradumus attiecībā uz auto un patēriņu. Kā izvirzīt ilgdzīvotspējīgus mērķus un plānus, lai spētu izdzīvot šajā laikā?

15.00 – 15.20  Elektroauto – atteikšanās no uzpildes stacijām
Jānis Vanags, SIA Eleport biznesa attīstības vadītājs

15.20 – 15.40  Lai sasniegtu mērķi – vajag plānu, kā autoparks panāca elektrifikāciju Norveģijā?
Matīss Zemītis, Volkswagen un Audi e-mobilitātes vadītājs Baltijā

15.40 – 16.00  Ģeopolitiskās situācijas skarbā ietekme uz auto nozari nākotnē.
Andris Kulbergs, Auto Asociācijas prezidents

AUTO 2022

REĢISTRĀCIJAS FORMA

Error: Contact form not found.